Dansprogrammering

Dansa tillsammans med Härm-Elin. Dansa eller koreografera egna danser tillsammans med Härm-Elin. Hennes rörelser är inspirerade av djur, som elefanter och fåglar.

  • Klicka på Holken på Träds högra sida för att hitta till Dansprogrammering.
  • Utveckla motorik, koordinationsförmåga och kroppsuppfattning samt förståelse för hur viktigt det är att ta hand om sin hälsa och sitt välbefinnande.
  • Utveckla förmåga att skapa samt förmåga att uttrycka och kommunicera upplevelser, tankar och erfarenheter i olika uttrycksformer som bild, form, drama, rörelse, sång, musik och dans.
  • Använda digitala verktyg på ett sätt som stimulerar utveckling och lärande.
  • Holk/ Fågelholk
  • Härma
  • Hermelin
  • Dance moves/ Dansrörelser
  • Elefant
  • Snäcka/ Snigel
  • Groda
  • Kanin
  • Myra
  • Orm
  • Fågel
  • Högtalare
  • Glödlampa

Arbeta i appen

Anta Härm-Elins utmaning och försök att dansa likadant som hon gör. Anpassa tempot till barngruppen genom att programmera såväl rytm som dansrörelser. Klicka på cirklarna nedanför Härm-Elin för att koreografera egen danskombination. Klicka på högtalarna och glödlamporna för att växla musik eller byta färg.

Arbeta vidare

Skapa egna dansrörelser utifrån ett ”följa John”-upplägg där barnen bestämmer rörelser som övriga härmar. Uppmuntra till alternativa rörelser som föreställer till exempel känslor eller transportmedel.